شرایط ارزان ترین کشورها برای راه اندازی شرکت
نوشته شده توسط : javaneh

توجه داشته باشید که ثبت شرکت در برخی از کشورهای دنیا هزینه‌ی چندانی ندارد.ثبت افزایش سرمایه شرکت  با این وجود، آغاز یک فعالیت تجاری به طور قطع دارای شرایطی پیچیده‌ای است که بدون صرف هزینه میسر نمی‌شود. شرایط برخی از کشورها برای ثبت شرکت داشتن سرمایه‌ی اولیه و افتتاح حساب در کشور مقصد برای واریز مبلغی متناسب با قوانین تجاری کشور مقصد است. در مقابل برخی کشورها نیز به متقاضیان ثبت شرکت اجازه می‌دهند تا بدون سرمایه‌ی اولیه شرکت خود را ثبت کنند.

با وجود تمامی مواردی که شرح آن گذشت، ثبت یک بنگاه تجاری در هر کشوری باید برای اهداف بلند مدت انجام شود. در غیر این صورت می‌تواند باعث هدر رفت هزینه و زمان یک تاجر یا صاحب کسب و کار شود. بنابراین، تنها نباید ارزان بودن هزینه‌ی ثبت شرکت در کشورهای خارجی را مد نظر قرار داد.

انواع شرکت در ترکیه به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت

توجه داشته باشید که در کشور ترکیه راه‌اندازی هر کسب و کاری از قبیل خیاطی، آرایشگری و... نیاز به ثبت شرکت دارد. به همین دلیل انواع شرکت‌های مختلف برای ثبت در این کشور وجود دارند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

شرکت شخصی

آن دسته از شرکت‌هایی که نیاز به استخدام شخص دیگری ندارند و به اصطلاح قائم به فرد هستند، جزو شرکت‌های شخصی به شمار می‌روند. این شرکت‌ها برای کسبه مناسبند و مزیت خاصی ندارند. بدین ترتیب شما با ثبت شرکت شخصی اجازه کار و دریافت اقامت را ندارید.

شرکت‌های شخصی در ترکیه می‌توانند توسط افراد حقیقی به ثبت برسند. در حالت عادی شرکت‌های شخصی حق ثبت در اتاق تجارت استانبول و دریافت اساسنامه را ندارند. در این نوع شرکت متقاضیان یک کد مالیاتی تجاری دریافت می‌کنند تا مالیات خود را بپردازند.

شرکت سهامی

این نوع شرکت‌ها که شامل شرکت‌های عام و خاص هستند، از تعدادی سهامدار تشکیل می‌شوند. توجه داشته باشید که در این شرکت‌ها با توجه به تعداد سهامداران عام و خاص بودن شرکت مشخص می‌شود. به طور کلی شرکت‌های سهامی برای تاسیس نیاز به ۵ شخص حقیقی و حقوقی دارند.

در کشور ترکیه برای هر موضوع دلخواه می‌توانید اقدام به ثبت شرکت سهامی کنید. تنها نکته‌ای که در مورد این شرکت وجود دارد این است که باید ۲۵ درصد از سرمایه شرکت شما در بانک بلوکه شود تا بتوانید نسبت به ثبت این شرکت‌ها اقدام کنید.

شرکت با مسئولیت محدود

متقاضیان این شرکت‌ها به طور معمول نیاز به حداقل یک و حداکثر ۵۰ شریک برای ثبت شرکت دارند. در این مورد تعداد شرکا و گستره‌ی فعالیت شرکت ثبت شده می‌تواند بیشتر از یک مورد باشد. علاوه بر آن، هرگونه نقل و انتقال شرکت نیز نیاز به ثبت در دفاتر رسمی دارند.

این شرکت‌ها برخلاف شرکت‌های سهامی نیاز به بلوکه کردن حساب ندارند. علاوه بر آن، سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این شرکت اندکی پایین است.

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

ایرانیان قادرند شرکت‌های خود را در مناطق آزاد ترکیه به ثبت رسانند. بدین منظور ارائه مدارک زیر الزامی است:

  1. پل بیزانسی یا طرح تجارتی برای تصویب
  2. سرمایه‌ای در حدود دو میلیون لیر
هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد این کشور

شایان ذکر است که هزینه‌ی ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه نسبت به مکان‌های دیگر بسیار بالاست. برای ثبت شرکت در این مناطق باید یکی از موضوعات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • تولید
  • خرید یا فروش
  • انبارداری
  • مونتاژ و جداسازی قطعات
  • تعمیر یا نگهداری
  • انجام بانکداری و ثبت بیمه
  • ثبت شرکت صادرات و واردات
  • ثبت شرکت‌های صرافی
مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه
  • معافیت مالی و پرداخت تعرفه‌ی گمرکی
  • انتقال نقدینگی و سرمایه به کشورهای دیگر
  • امکان حضور طولانی مدت در ترکیه جهت فعالیت
مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد کشور ترکیه

دقت کنید ثبت شرکت در ترکیه دارای مراحلی است که می‌توان آن را در ۳ تا ۱۰ روز کاری انجام داد. در زیر مراحل ثبت شرکت در این کشور به اختصار ذکر شده است:

  1. ترجمه‌ی رسمی گذرنامه‌های شرکا
  2. انتخاب یک حسابدار رسمی ترک زبان
  3. تنظیم اساسنامه شرکت به زبان ترکی
  4. گرفتن شماره‌ی مالیات سهامداران شرکت از اداره‌ی مالیات ترکیه
  5. مراجعه به اتاق بازرگانی ترکیه و تکمیل فرم‌های مربوطه
  6. تنظیم فرم تعهد
  7. ثبت رسمی امضای مدیر عامل در اداره‌ی ثبت احوال
  8. تایید رسمی اساسنامه در اداره ثبت احوال
  9. باز کردن حساب بانکی شرکتی و ارائه مدارک اینترنتی بانک و کارت بانکی آن به متقاضی

ثبت شرکت در آمریکای جنوبی

در آمریکای جنوبی کشوری به نام سورینام از جمله کشورهای محبوب برای شروع تجارت به شمار می‌رود. چرا که حداقل میزان مالیات در این کشور معادل یک درصد از درآمد ماهیانه شرکت است. علاوه بر کشور سورینام کشوری به نام اکوادور نیز به دلیل پایین بودن نرخ مالیات شرایط خوبی را برای ثبت شرکت فراهم آورده است.

علاوه بر آن، کشور ونزوئلا نیز شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد و ثبت شرکت در آن صرفه‌ی اقتصادی زیادی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. متقاضیان می‌توانند در این کشور بسیاری از کارهای خود را از قبیل رزرو نام شرکت، ثبت نام، اعلام موجودیت در روزنامه محلی و سایر تشریفات خود را با کمتر از یک دلار انجام دهند.بنابراین، این کشور ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار می‌رود که مزایای زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

در ونزوئلا میزان درآمد ماهانه‌ی افراد به ۱۲۳۲ دلار می‌رسد که بسیار مناسب است. تنها ایرادی که می‌توان برای این کشور در نظر گرفت، تحریم‌های بین‌المللی و عدم ارتباط با تجارت جهانی است. از سایر کشورهای آمریکای جنوبی که مالیات کمتری دارند، می‌توان به شیلی، کلمبیا، پرو، پاراگوئه، برزیل و آرژانتین اشاره کرد.

ثبت شرکت در آفریقا

افرادی که درآمد متوسطی دارند، به دلیل دستمزدهای بسیار پایین برای شروع کسب و کار در آفریقا با مشکلاتی مواجه هستند. با این وجود کشورهایی نیز در آفریقا وجود دارند که بنا به دلایلی برای ثبت شرکت بسیار مناسبند.

یکی از این کشورها کنگو است که با هزینه‌های ۱۲۳۲ دلاری در مقابل دستمزد ۴۸ دلاری به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین و ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار می‌رود. البته، امروزه با توجه به اصلاحات صورت گرفته در آفریقا روند ثبت شرکت ارزان‌تر و ساده‌تر است.

ثبت شرکت در خاورمیانه

ارزان ترین کشور برای تاسیس شرکت در خاورمیانه را کشور امارات متحده عربی به خود اختصاص می‌دهد و در سایر کشورهای آسیا هزینه ثبت شرکت بسیار بالاست.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

ثبت شرکت در اروپا

در اروپا کشورهایی نظیر بریتانیا، هلند و اسلوونی جزو کشورهای ارزان برای تاسیس شرکت به شمار می‌روند که در بالا شرح آنها گذشت. در این میان، بریتانیا از جمله کشورهای محبوبی است که عنوان بهترین کشور اروپایی برای استارت آپ‌ها را به خود اختصاص داده است.

این کشور بالاترین رتبه را در بین کشورهای هم سطح خود دریافت کرده است. پس از بریتانیا نیز ایرلند از رتبه قابل قبولی برخوردار است. از سایر کشورهای اروپا که جزو کشورهای برتر برای راه‌اندازی شرکت دسته‌بندی شده‌اند، می‌توان موارد ذیل را نام برد:

  • لوکزامبورگ
  • دانمارک
  • استونی




:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: